Подскажите пожалуйста, как лучше обратиться в FTDNA с уточнением о наличии материала для апгрейда до BigY по старым китам. Мол, что человек более недоступен и вариант начать делать и потом "не хватило материала" не желателен.
И вообще есть ли в этом смысл? То есть несут ли они ответственность за ответы?
Я сегодня утром отправил им письмо с вопросом о количестве остатка материала (сдавал в сентябре 2016) для апгрейда до BigY-700 и сегодня же вечером получил ответ:
Thanks for contacting FTDNA. Batches happen automatically the first Monday or Wednesday following an upgrade purchase, and once a test is batched, it will receive Awaiting Results dates that will be based on the average timeframe for that type of test to complete in the lab. Those dates will continue to be pushed out until the results post to the account. Sample availability and lab failures and other lab delays are not taken into account for this automatic process.
I checked your account, and there was a vial of sample in storage that was pulled to be used for the Big Y-700. If this sample is insufficient for any reason, the lab will request a new collection kit to be mailed out to you. This can happen at any point during the testing process. However, for now, we have a sample that is being processed.
(Переводите яндексом (translate.yandex.by(ru)), он на русский не плохо переводит)